EN

انتخاب تجهیزات مناسب برای ارسال محموله در حمل و نقل دریایی

انتخاب تجهیزات مناسب برای ارسال محموله در حمل و نقل دریایی

انتخاب تجهیزات مناسب برای ارسال محموله در حمل و نقل دریایی(کانتینرهای CMA CGM)


CMA CGM ، سومین شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری در جهان است که ناوگان کانتینری با ظرفیت بیش از 2،300،000 teU (1،480،000 کانتینر) را اداره می کند. تقریباً هر محموله ای را می توان در کانتینرهای این شرکت حمل کرد. چه کالاها به صورت فله، کیسه‌ها یا کارتن‌ها که در کانتینرهای استاندارد بارگیری می شوند، یا کالاهای خارج از اندازه و محموله‌های بزرگ  که برروی بر روی قفسه‌های مسطح بارگیری می شوند. میوه، گوشت، ماهی و سایر کالاهایی که نیاز به کنترل دما دارند نیز در کانتینرهای یخچال دار نگهداری می شوند، cMA cgM همیشه دارای پاسخی برای رفع نیازهای مشتریانش است.


انواع کانتینرهای حمل بار(در حمل و نقل دریایی و زمینی) شامل:

کانتینر عمومی
کانتینر یخچالدار
کانتینرهای سقف باز(مواد معدنی فله، ماشین‌آلات سنگین)
کانتینرهای مسطح(اجسام نیمه‌ساخته سنگین و حجیم، بارهای خارج از اندازه استاندارد)
کانتینرهای ارتفاع بلند(Pallet wide)
کانتینرهای تانکری مناسب برای مایعات و بارهای فله


قواعد اصلی استفاده از کانتینرها: در حمل و نقل دریایی یا زمینی

وزن محموله باید به طور مساوی در ببیشترین سطح ممکن طبقه پخش شود.
مرکز ثقل بار باید تا حد امکان به مرکز کانتینر نزدیک و تا حد ممکن پایین‌تر باشد.
محموله ها باید به یکدیگر فشار بیاورند (در تماس با هم باشند) و هیچ شکاف بزرگی بین آنها وجود نداشته باشد و باید به کانتینر محکم شوند به‌طوری‌که نتوانند حرکت کنند یا فرو بریزند.
اگر واحدهای بار همگن نباشند، سنگین‌ترین‌ها بایدپایین تر قرار گیرند و سبک‌ترها بالای آنها قرار بگیرند (و مایعات باید زیر کالاهای جامد قرار گیرند).
حداکثر وزن کل کانتینر (که معمولاً با عنوان «max gross» بر روی درب سمت راست کانتینر نشان داده می‌شود)نباید هرگز تجاوز کند. همچنین، محدودیت‌های حداکثر وزن ممکن است با توجه به مقررات حمل‌ونقل داخلی متفاوت باشد. بار نباید از وزن خالص (بار) که بر روی همان درب سمت راست درج شده است، تجاوز کند؛ زیرا این کار غیرقانونی است.

دریافت فایل راهنمای تجهیزات کانتینری حمل و نقل دریایی